.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تکذیب حمایت دولت از قالیباف

شمال نیوز: انتخابات ریاست‌جمهوری به اتمام رسید اما نتیجه آن چیزی نبود که شهردار مشهدی پایتخت انتظارش را داشت.

 «محمدباقر قالیباف» که در انتخابات ریاست‌جمهوری با اختلاف چشمگیری نسبت به «حسن روحانی» نفر دوم شده بود، این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به دفتر کارش در طبقه ششم ساختمان شورای شهر علاقه‌مند شده است. او در سودای رفتن راهی بود که روزگاری «احمدی‌نژاد» طی کرده بود، تکیه‌زدن به صندلی شهردار تهران و رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری و به تن‌کردن ردای رییس‌جمهوری ایران، اما بخت آنطور که با احمدی‌نژاد یار بود با قالیباف نبود. شاید تا مدتی در نظرسنجی‌ها آرای کاپیتان و حسن روحانی نزدیک به هم بود اما عبارت معروف «حمله گاز‌انبری» سبب شد تا نتیجه چیزی باشد که امروز شاهدیم. حالا قالیباف با اتمام دوره شهرداری تهران تلاش می‌کند همان مسیر همیشگی از خانه به خیابان بهشت را برای سال‌های آینده هم طی کرده و شهردار بماند شاید روزی عبارت «گازانبر» در اذهان عمومی کمرنگ شده و او هم بتواند از خیابان «بهشت» به «پاستور» برسد اما فعلا مقصد جایی جز «بهشت» نیست.

 هرچه باشد اعضای جدید شورای شهر تهران، طی چند روز آینده، از میان گزینه‌ها به احتمال زیاد بین محمدباقر قالیباف - شهردار فعلی - و محسن هاشمی - مدیرعامل سابق مترو تهران - یکی را برمی‌گزینند شاید به همین سبب است که یاران کاپیتان عزم خود را جزم کرده‌اند تا او را گزینه دولت معرفی کرده و با این رویکرد شانس را برای شهرداری دور آینده بالا ببرند. چندی پیش «حسین مظفر» که در زمان انتخابات، ریاست ستاد قالیباف را برعهده داشت گفت: به نظر می‌رسد استفاده از آقای قالیباف و امثال وی که توانمندی بسیار خوبی در عرصه مسایل اجرایی دارند، می‌تواند یکی از نقاط قوت دولت آقای روحانی باشد و اطمینان دارم که اگر آقای قالیباف در کابینه جناب آقای روحانی باشد یکی از بهترین یاران و یکی از نیروهایی خواهد بود که می‌تواند روی او حساب کند و به کمک هم می‌توانند بخشی از مشکلات را حل‌وفصل کنند. به هر حال از تردد افراد مختلف به «پاستور»، مفاهیم متفاوتی استخراج می‌شود. عده‌ای تنها برای عرض ارادت به اطرافیان و نزدیکان رییس‌جمهور به آنجا می‌روند و شماری صندلی‌هایی همراه دارند که شاید بتوانند جایی مستقر شوند. برخی هم دنبال سهم‌بردن از سمت‌های تقسیم‌نشده هستند و در این سرک‌کشیدن‌ها در تلاش‌اند جای خالی را با اسم خود پرکنند.

حالا در این میان اما بعضی اسم‌ها بدون تمام این دلیل‌ها هم که به «پاستور» رفته باشند، حرف و حدیث‌ها بالا می‌گیرد. پروژه معرفی قالیباف به‌عنوان گزینه دولت از خبری کذب کلید خورد که برخی رسانه‌ها به آن دامن زدند. ماجرا از این قرار بود که یکی از رسانه‌ها براساس شنیده‌هایش اعلام کرد قالیباف با دعوت روحانی به پاستور رفته و از طرف رییس‌جمهوری به او پیشنهاد شده تا ریاست سازمان محیط‌زیست را بپذیرد.

این خبر هرچند در وهله اول مورد توجه قرار نگرفت اما چندی بعد خبر تکمیلی منتشر شده سبب شد تا نام شهردار فعلی شهر تهران بیشتر در رسانه‌ها مطرح شود. خبر تکمیلی حکایت می‌کرد که قالیباف پیشنهاد روحانی را برای ریاست محیط‌زیست نپذیرفته است. خبری که هیچ‌گاه تایید نشد.

شماری از رسانه‌های اصولگرا در تلاش هستند تا نشان دهند قالیباف همچنان شهردار تهران خواهد ماند و تغییری در مدیریت شهری پایتخت حتی با وجود راه‌یافتن شمار زیادی از جناح اصلاح‌طلبان به شورا ایجاد نخواهد شد؛ به همین دلیل پس از آن با قطعی‌شدن نام محسن هاشمی به‌عنوان گزینه اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان در انتخاب شهردار تهران، تیم رسانه‌ای نزدیک به شهردار فعلی تلاش کرد تا اظهارنظر یا گمانه‌زنی‌هایی از زبان دولتی‌ها به نفع قالیباف منتشر کند هرچند عملکرد قالیباف در سال‌های گذشته مورد تقدیر برخی چهره‌های نزدیک به دولت قرار گرفته بود اما این به آن معنی نبود که دولتی‌ها تمایل دارند قالیباف شهردار تهران بماند. یکی از این چهره‌ها که در شورای شهر هم رفت‌وآمد دارد، اکبر ترکان، مشاور رییس‌جمهور است.

او دیروز برخی خبرسازی‌ها درمورد حمایتش از محمدباقر قالیباف را تکذیب کرد و تاکید کرد که سخنانش تحریف شده است و له و علیه هیچ‌یک از کاندیداهای شهرداری تهران گفت‌وگویی انجام نداده است. «اکبر ترکان» با بیان اینکه حضور او در جلسه شورای شهر تهران به‌عنوان رییس شورایعالی فنی شهرداری تهران بوده است، گفت: «من، قالیباف و محسن هاشمی را از دوران جنگ می‌شناسم و تصویری که از هر دو دارم به روزهای جنگ برمی‌گردد اما به هیچ‌وجه در حمایت از آقای قالیباف گفت‌وگویی نکرده‌ام.»

وی با بیان اینکه انتخاب شهردار تهران جزو اختیارات و حقوق شورای شهر تهران است و نباید یکی از کاندیداها درصدد جلب حمایت دولت باشد، به «خبرآنلاین» گفت: «برخلاف برخی رفتارهای دور از اخلاق برخی رسانه‌ها، حضور من در شورای شهر درمورد تایید و حمایت از آقای قالیباف نبوده است و بحث، تصویب نظام فنی و اجرایی شهرداری بوده است. انتخاب شهردار برعهده اعضای شورای شهر است و اینجانب به‌عنوان یک عضو دولت نه بر له و نه علیه هیچ‌یک از کاندیداها موضع نمی‌گیرم.»  12 شهریورماه و آغاز به‌کار فعالیت شورای شهر جدید نزدیک است و اصولگرایان در تلاش هستند تا هرطور شده گزینه‌ای را که نتوانستند به پاستور بفرستند در شورای شهر نگه دارند؛ ازاین‌رو موج رسانه‌ای نزدیک به این جریان اینطور القا می‌کند که نتیجه رای‌گیری برای انتخاب شهردار از همین حالا مشخص است هرچند این موضوعی است که اعضای شورای شهر آن را مشخص می‌کنند، شهر‌دار تهران چه کسی خواهد بود؛ محسن هاشمی یا محمدباقر قالیباف؟ پاسخ این سوال سه‌شنبه آینده مشخص خواهد شد./ف

/شرق


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.251 seconds.